هلدینگ پارس پندار نهاد

آموزش مجازی-ارائه مدارک معتبر-مشاوره و اخذ ایزو-مشاوره کسب و کار

هلدینگ پارس پندار نهاد

آموزش مجازی-ارائه مدارک معتبر-مشاوره و اخذ ایزو-مشاوره کسب و کار

آموزش مترجمی زبان انگلیسی مقدماتی

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۴:۴۸ ب.ظ

اهمیت یادگیری و آموزش زبان انگلیسی 
امروزه زبان انگلیسی ،زبان متداول بیش از 380 میلیون شهروند در کشورهای آمریکا ، بریتانیا ،کانادا و استرالیا می باشد . اضافه بر این به دلیل نفوذ علمی ، سیاسی، فرهنگی و ... به صورت گسترده بسیاری از افراد ، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند . در حال حاضر میلیونها نفر در سراسر جهان در حال یادگیری زبان انگلیسی می باشند تا بتوانند بسیاری از نیازهای خود در زمینه های ذکر شده را رفع نمایند . 

جهان امروزی دنیای ارتباطات است . امروزه برای ایجاد تعاملات و ارتباطات انسانی و استفاده از تمامی امکانات دنیای مدرن ، یکی از حیاتی ترین نیاز های انسان فراگیری و آشنایی با یک زبان مشترک و بین المللی می باشد. در حال حاضر زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی و مشترک جهانی در سطح بین الملل به منظور برقراری ارتباط و ایجاد تعاملات انسانی به کار می رود .  


دلایل اهمیت زبان انگلیسی و یادگیری آن 
تسلط بر زبان انگلیسی شانس اشتغال افراد در کلیه ی زمینه های کاری را افزایش می دهد چرا که یکی از امتیازات مورد نظر کار فرمایان اشراف کامل بر زبان انگلیسی می باشد. زبان انگلیسی ، زبان گفتاری بین المللی در سطح جهان است که از هر 10 نفر ، 2 نفر قادر هستند به زبان انگلیسی صحبت کنند . استفاده از کامپیوتر و وسایل نظیر آن مستلزم تسلط بر زبان انگلیسی است چرا که زبان اصلی اینترنت و کامپیوتر ها انگلیسی است و حدودا 80 درصد از نرم افزار های کامپیوتری با زبان انگلیسی طراحی شده اند . 

تسلط بر زبان انگلیسی باعث افزایش مهارت های برقرای ارتباط با افراد می شود . 
آموزش و یادگیری بسیاری از فنون و علوم نیازمند تسلط بر زبان انگلیسی است . 
فراگیری زبان انگلیسی نسبت به سایر زبانها آسانتر است . 
تحصیل و تحقیق در بسیاری از زمینه های علمی نیازمند تسلط بر زبان انگلیسی است . 
اکثریت سمینارها و همایش های علمی در سطح جهان با زبان انگلیسی ارایه می شود .
تسلط کافی بر زبان انگلیسی باعث تقویت و افزایش اعتماد به نفس افراد می شود . 

یکی دیگر از دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی ، کاربرد آن در مسافرتهای خارجی می باشد که باعث افزایش سطح کیفی سفر می شود . با شرکت در دوره های آموزش مجازی پارس به صورت تخصصی در زمینه های مترجمی و آموزشی زمینه ی تدریس زبان و اشتغال برای دانش پذیران را فراهم می شود . دانشمندان معتقدند که فراگیری زبان کمک شایانی به تقویت نیمکره ی راست مغز کرده و قدرت خلاقیت را افزایش می دهد. زبان انگلیسی امروزه از نظر تعداد کاربران پس از زبان چینی و اسپانیایی سومین زبان بین المللی جهان است . با توسعه ی روند جهانی ارتباطات ، تجارت بین الملل و آموزش علوم و فنون جدید به زبان انگلیسی ارایه می شود و عدم تسلط بر این زبان برابر با عدم حیات و تداوم آن در دنیای مدرن می باشد . 


گرایش های زبان انگلیسی در دانشگاه

 زبان انگلیسی در دانشگاه چهار گرایش آموزشی دارد که عبارتند از : ادبیات زبان انگلیسی ، دبیری زبان انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی و زبانشناسی 

گرایش ادبیات زبان انگلیسی به آشنایی دانشجویان به ادبیات زبان انگلیسی می پردازد . بررسی و نقد متون ادبی ، شعر ،رمان ، نمایشنامه و ...از قسمت های اصلی این گرایش محسوب می شود . 
 
گرایش دبیری زبان انگلیسی ، این رشته به تحقیق و بررسی در مورد اصول یادگیری زبان پرداخته ، موانع یادگیری زبان را بررسی کرده و راه حل هایی نیز ارایه می دهد . 
 
گرایش زبان شناسی ، این گرایش به چگونگی ایجاد واژه ها و کلمات و همچنین بن های واژه ها و ترکیب آنها با کلمات لاتین و ایجاد کلمه های جدید می پردازد . 
 
گرایش مترجمی زبان انگلیسی ،این گرایش به ترجمه ی متون از زبان انگلیسی به فارسی و بالعکس می پردازد . این رشته در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در بیشتر دانشگاه ها و مراکز آموزشی ارایه می شود . 
مرکز آموزش مجازی پارس ارایه دهنده ی دوره ی آموزشی مترجمی زبان انگلیسی در سطوح مقدماتی و پیشرفته بوده و ضمن اعطای مدرک معتبر در پایان دوره ، مهارت های لازم در زمینه ی ترجمه را به دانشپذیران آموزش می دهد . ارایه ی دروس دوره ی مترجمی زبان انگلیسی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها به اهداف خاصی تدوین و تنظیم شده که عبارتند از : 

1)    تسلط کافی بر مهارت های چهار گانه ی آموزش زبان انگلیسی ( درک مطلب ، خواندن ، نوشتن ومکالمه )
2)    آشنایی و تسلط بر فنون و تکنیک های ترجمه و بازنویسی و ویرایش ترجمه به صورت شفاهی و کتبی  

دروس مترجمی زبان انگلیسی به سه قسمت دروس عمومی ، تخصصی و تخصصی اصلی تقسیم می شود که دروس عمومی آن در تمامی گرایش های زبان انگلیسی مشترک می باشد . دروس تخصصی ترجمه شامل اصول و روش های ترجمه ، ترجمه ی مقدماتی ، ترجمه ی پیشرفته ، ترجمه ی انفرادی و ... می باشد که در سطح مقدماتی آن کلیه ی اصول ترجمه به ساده ترین شکل ممکن به دانش پذیران ارایه می شود . در سطوح پیشرفته ی دوره ی مترجمی زبان انگلیسی ، ترجمه ی متون ادبی ، پیچیده ، مرکب و طولانی آموزش داده می شود .  

بازار کار مترجمین زبان انگلیسی 
اصلی ترین مرکز جذب مترجمین زبان انگلیسی ، وزارت امور خارجه قلمداد می شود که بسیاری از مترجمین حرفه ای و مسلط در این حیطه مشغول به فعالیت هستند که این سازمان سالانه خواهان تعداد بیشتری از مترجمین فعال می باشد . 

تاسیس دارالترجمه ی رسمی و ثبت شرکت به اسم مترجم پذیرفته شده در آزمون مترجم رسمی
اشتغال در صدا و سیما ،ترجمه ی فیلمها و سریال های خارجی ، خبر گزاری صدا و سیما و ....
ترجمه ی کتاب ها و مقالات خارجی و انتشارآنها 
اشتغال در زمینه ی تدریس زبان انگلیسی و فنون ترجمه و ...
امکان ترجمه همزمان و شفاهی در سخنرانیها و همایش ها و..
وضعیت اشتغال مترجمین زبان انگلیسی در برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا و استرالیا به شرح زیر است : 

در آمریکا بین سال های 2010 تا 2020 رشد اشتغال مترجمین زبان انگلیسی حدود 42 درصد افزایش می یابد .
در استرالیا نیز نسبت به 5 سال گذشته استخدامین این رشته رشد 36 درصدی داشته است . 

جهت دریافت کد تخفیف با ما تماس بگیرید: 552  1010  0719

جهت ثبت نام در دوره به سایت زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام در دوره

آموزش مجازی پارس (نمایندگی فارس)

  • حمید متقی پیشه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی